LASER ONTHAREN

Niet meer hoeven scheren, geen wondjes meer of ingegroeide haren....

PURE SKIN CLINIC gekozen voor de Duitse kwaliteit en betrouwbaarheid van de MeDioStar laser als ondersteuning in deze behandelingen. Zo kunnen we je helpen met jouw vraag naar huidperfectie waarin we je in gemiddeld 6-8 behandelingen een heerlijk zachte, glad onthaarde huid geven.

De ontharingslaser (Diode) produceert een zeer hoog geconcentreerde zuivere lichtbundel met een combinatie van twee golflengtes

(810nm & 940nm). Deze lichtbundel wordt maar een fractie van een seconde op de huid uitgezonden. Het pigment van de haren absorbeert het laserlicht en zet het licht om in warmte.

De warmte zorgt voor vernietiging van de voedingsbodem in het haarzakje, zodat deze niet meer in staat is om een nieuwe haar te ontwikkelen. Laserontharing werkt alleen effectief op gepigmenteerde haren. Na iedere behandeling komen er minder haren terug en zijn de haren dunner en minder stug. Op eventuele lichte haren en kleine donshaartjes na, zijn de donkere haren verdwenen.

De volgende huidaandoeningen kunnen effectief worden behandeld met laserontharen.

• Hirsutisme

• Hypertrichose

• Cosmetisch storend

• Folliculitis barbae: dit zijn ontstoken haarzakjes op lichaamsdelen waar geschoren is.

• Sinus pilonidalis is een huidaandoening waarbij in of rondom de bilnaad een haarnestcyste zicht heeft ontwikkeld.

• Hidradenitis suppurativa: is een ontsteking van de haarzakjes en talgkliertjes. Deze aandoening wordt in de oksels en/of liezen gezien.

• Transgenderzorg

RESULTAAT

Voor een bevredigend resultaat van 80% reductie zullen minstens 6-8 behandelingen nodig zijn. De haren groeien niet meer in, de huid is gladder en je hoeft je niet meer elke dag te scheren  Onderhoudsbehandelingen zijn wel aan te raden. Dit is per persoon verschillend maar vaak is het advies om 2 keer per jaar terug te komen.

​VOOR WIE?

De MeDioStar diodelaser is uitermate geschikt voor het behandelen van donkere huidtypen tot en met huidtype VI. De diodelaser beschikt over de SmoothPulse modus, waarbij de puls zo kort is dat het omliggende weefsel nauwelijks opwarmt. Hierdoor ervaart de patiënt veel minder tot geen pijn.

BELANGRIJK OM TE WETEN

Alleen gepigmenteerde haren kunnen worden behandeld. Blond, grijs of rossig gepigmenteerde haren zijn niet effectief voor laserontharing.

De haren mogen vanaf 6 weken van te voren niet meer worden geëpileerd of geharst. Anders kan het laserlicht niet bij de voedingsbodem van de haarzakjes komen.

Voorafgaand en na de behandeling (tot 6 weken) moet er rekening worden gehouden met zonlicht waar behandeld is. De huid moet daarom goed worden beschermd met een SPF (zonnebrandcrème). Wordt dit niet gedaan dan kunnen er donkere pigmentplekken ontstaan. Er kan tijdens de zomer behandeld worden maar hierin zal de huidtherapeut een persoonlijk advies geven.

Bergcare2320.png

INDIACTIES: