ACNE LASER

Naast het verwijderen van overbeharing is de MeDioStar diodelaser in te zetten bij de behandeling van Acne vulgaris en het onder controle houden van een Acne inversa. Verstopte poriën bieden een ideale omgeving voor acnebacteriën, wat kan leiden tot puistjes en ontstekingen. Het onaangename puistje verstoort het uiterlijk en de diverse behandelingsmogelijkheden zijn tijdrovend en weinig belovend.

De therapie met licht is een welkom alternatief met veelbelovende resultaten.

Acne vulgaris is een van de meest voorkomende aandoeningen die in praktijken wordt behandeld. Het is een aandoening die de talgfollikels aantast, die voornamelijk op het gezicht, de rug en de borst worden aangetroffen. De MeDioStar diodelaser is goed in te zetten bij deze vorm van Acne. Door de diepte van indringing van de laserstraal reikt deze tot aan de talgklier waar de inflammatie zal worden afgenomen.

Acne inversa (ook genoemd; Hidradenitis Suppurativa) is een chronische vorm van acne die zich uit in de lichaamsplooien, voornamelijk de oksels en liezen. Het komt voort uit de talgklieren en heeft een secundair effect op de apocriene klieren.

Er is de mogelijkheid met de MeDioStar haren te verwijderen in het aangedane gebied zodra de inflammatie is afgenomen.

Behandelfrequentie:

Er wordt geadviseerd 3 tot 5 behandelingen te ondergaan met een interval van een week.

Hoe het werkt: Wanneer het MeDioStar-handstuk over de huid beweegt, voelt de patiënt een opwarming die gewoonlijk geen grote pijn veroorzaakt. De behandeling duurt slechts enkele minuten. Bij veel patiënten is de acne na 3 tot 5 behandelingen verminderd. In andere gevallen is er een verbetering waar te nemen. Hoe vaak een behandeling moet worden herhaald, moet van geval tot geval worden bepaald. Het succes van een veilige behandeling is bevestigd door talrijke klinische onderzoeken.

Wat het doet: de krachtige diodelaser zendt licht uit met korte pulsen. Dit licht vernietigt de huidgedragen, acne veroorzakende bacteriën en vermindert de ontstoken talgklieren. De puisten verdwijnen. De huidconditie verbetert na enkele behandelingen